Life of Tess

GI FREDAG

Vikt: 59,5  Upp 0,2 kg =(

Frukost: 1 rågkuse med bregottmellan och skinka. 1 glas mjölk.

Lunch: 2 rågkusar med bregottmellan och skinka. 1 glas vatten.

Middag: Paj med fetaost,oliver,spenat,valnötter m.m. och en sallad till det. 1 glas vatten.

Slarvade med att äta ett GULDNOUGAT men fy fan vad gott det va hahaha

GI TORSDAG

Kategori: Tess

VIKT: 59,3 Minskning 0,3kg nu exakt 1 kg ner sen starten =)

Frukost: 1 rågkuse med bregott mellan, skinka, bladspenat och gurka. 1 Kopp kaffe, litet glas proviva.

Lunch: Naturell youghurt, 3 st friggs crisp med bregott mellan. 1 glas vatten.

Middag: Skulle varit tonfiskröra med bakad sötpotatis, Men potatisen va rå som jag fick med mig till jobb =( så det blev i stället 2 rågkusar med bregottmellan och denna tonfiskröran som bestod av tonfisk,keso,soltorkadtomat,gul lök, salt och peppar =)

Fy fan i helvete vad jag fick springa o power walka i går haha missa bussen som körde ifrån mig mitt framför näsan som skulle ta mig till centralen =( så det va bara att börja promenera i den höga växlen klockan va nämligen 20.03 och tåget mot ystad gick 20.19.... och det tar ca 15-20 min att gå till centralen från jobb.....

Men jag kom springandes den sista biten och när jag får syn på tåget som faktiskt stod kvar trots att kl va 20.19 möts jag av ett gäng ordningsvakter som så snällt berättar att jag missat tåget =(.... Och jag bara brister men det står ju där.... röd i huvudet som en kräfta av all ansträngning.....

Förmodligen tyckte dom synd om mig för dom sa sen ja men skynda dig spring spring spring...... shit pomm fritt va jag sprang inte allt för lätt i flipp flopp ska jag tala om =) men med kom jag o jag va hemma 21 i stället för 22.30 =)=)

Shit vad gott jag sovit hahaha

GI ONSDAG

VIKT: 59,6 KG   minskning 0,2 kg

Frukost:
1 kopp kaffe, 1 rågkuse med bregott mellan och skinka, 1 glas vatten.

Lunch: 1 rågkuse med bregott mellan och skinka, 1 tallrik med fullkornshavregryns gröt, 1 glas vatten.

Middag: 1 köttbit med 2 tomater fyllda med lök,vitlök, oliver och parmesanost, 1 glas vatten, 2 st friggs crisp med bregott mellan.

GI TISDAG

Kategori: Tess

VIKT: 59,8 dvs en minskning på 0,5 kg =)

Frukost:
1 Rågkuse med bregott mellan,  2 Hårdkokta ägg, lite dillmajonäs. 1 glas vatten.

Lunch: 3 st friggs crips fullkorn med bregott mellan, 1 skål med färska björnbär och naturell youghurt. 1 litet glas proviva och 1 glas vatten.

Middag: Strimmlat kött med champinjoner, tomat, paprika, bambuskott som tillretts i ugnen. Till detta hade jag sen en dressing med soja, vitlök och wasabi och en med cremefraiche och dijonsenap. Dricka blev 1 glas vatten.

GI MÅNDAG =)

Kategori: Tess

Japp i dag satte det hela igång och min dag såg ut så här.

START VIKT 60,3 KG

Frukost:
1 Rågkuse var av den ena halvan bestod av bregottmellan och rökt emil skinka, gurka och den andra av bregottmellan, 1 hårdkokt ägg och lite dillmajonäs.
Dryck: 1 litet glas proviva och sen 1 glas vatten

Lunch: 1 tallrik med färska björnbär och naturell youghurt och 1 glas vatten. 1 Nektarin.

Middag: 1 tallrik tomat & basilika soppa och två stycken rågkusar med bregott och rökt emil skinka. 2 glas vatten.

GI

Kategori: Tess

Yes jag har gett mig fan på att jag ska ge GI livsstilen ett försök =)=) Med start måndag haha.... ska bli spännande o se om det bli några 5 kilo mindre på 1 Månad som dom lovar =P
Blev så inspirerad på jobb av alla som håller på med sina måltidsersättnings drycker haha men jag ska iaf få TUGGA =)

I morron blir det eventuellt strandfest och sen lördag smäller det med Kräftskivan hemma hos oss hahaha håll tummarna för inga klagomål för på lördag spättar vi musiken och vrålar snappsvisor för kung och fosterland =)

Nu ska jag snart bege mig till jobb och slava lite =/ sen kommer älsklingen o hämtar mig eftersom han ändå skulle in till Malmö stad och hämta sin mobiltelefon =P så skönt e hemma 21 då i stället för dryga 22.30 =)=)

Linda snuttan ledsen att jag varit så svår på att fika i veckan inget ont menat varit så J*VLA seg bara =(... men vad sägs om en fikaLÖRDAG??? =)

love ya

Work

Kategori: Tess

Ja igår började jag inte förren kl 15... så satte mig på tåget som vanligt kl 14.10... då blev vi informerade om att det va fel på spåret så vi kunde endast köra i 30 km =( sug oxå hade inte nått rydsgård än när klockan va 14.40. Så jag fick så snällt ringa jobb och meddela att jag kom till att bli lite sen. Efter rydsgård fick vi iallafall upp farten så jag va på jobb kl 15.45.... bättre sent än aldrig eller vad e det man säger =)

Väl på jobb han jag inte jobba särsklit länge förren jag fick sån jävla huvudvärk... och skiten vägra ju släppa oxå så det sluta med att jag tillslut mådde illa =(=( drygt att jobba när man inte mår bra... men det gick iaf och min underbara älskling kom o hämtade mig så jag slapp vänta på tåget en hel timme  =)=) du e så underbar.

I dag e en ny dag och jag mår jätte bra =)=) ska snart kila iväg till gamla jobbet och lämna lite skor som va beställda... sen får jag in o handla middag till jobbet för hade inget här hemma o ta med.
Jobbar 15-20.15 i dag... men slipper ta tåget hem idag oxå för mamma o pappa spelar golf i krokarna av malmö så åker med dom hem =)... ibalnd e det bra att ha golfidioter till föräldrar hahaha =P

I malmö påväg till jobb... blev stoppad av ett gäng killkompisar som hade svensexa haha fick betala en 10á för att klippa av byxbenet på killen haha sicka ideér =)=)

XOXO

Lördag

Kategori: Tess

Jobbade passet 14-18.15. så tåget kom jag inte med förren 19.19. ojojoj vad jag va trött så mina planer va när jag kom hem att ta en dusch, kolla på film och krypa ner i sängen ..... men oj så fel det kan bli i Svedala ringer mobilen med älsklingen på andra sidan luren som så snällt informerar om att han ska ha killkväll ..... jippi vad glad jag blev ..... eller inte *snyft*
Aja väl hemma fick jag ju hälsa och umgås en liten stund.... men till slut orkade inte mina stackars ögon längre så klockan 12 blev dom utkastade sorry grabbar hihi =)=)

Kalas och Middag

Fredag

Dagen började med att jag tog tåget till jobbet och jobbade mitt pass fram till 16.00. Sen kom min underbara älskling och hämtade mig eftersom vi klockan 18 skulle på middag hos mina föräldrar och där även fira min mormor.

Väl hemma blev det en snabb dusch och sen begav vi oss bort till lillastrandgatan =) mmmm Pappa hade gjort världens godaste middag lindad kycklingfilé med balsamvinägersås, grönsaker och ris =) MUMS

Sen efter all mat blev det chips och godis tillsammans med lite bowling turnering på Wii =) par mot par haha oj vad Andre blev ledsen när han förstod att han skulle tävla ihopa med mig =)=)